2010. február 14.

Túrós kuglóf



Rém egyszerű kuglóf, néhány perc alatt összeállítható. A tésztája ne ijesszen meg senkit, mert egészen más az állaga, mint az átlagos társaié; míg azok tejfölszerűen folyékonyak, ez inkább nehéznek tűnik, összeáll, de mire megsül, teljesen rendben van. Kicsit "nedves" jellegű a túrótól, nem túl édes, ezért ha valaki igazán édeset szeretne, tegyen bele több cukrot.

Hozzávalók:
25 dkg tehéntúró
25 dkg finomliszt
1 cs sütőpor
25 dkg margarin
15 dkg cukor
2 cs vaníliás cukor
2 tojás
néhány aszalt barack kis darabokra vágva (eredetileg mazsola, de volt egy célszemély, aki nem szereti)
1 citrom reszelt héja
csipet só

(opcionális: kakaós cukor)

A lisztet a sütőporral, a sóval, a barackdarabokkal és a citromhéjjal összekevertem. A margarint a kétféle cukorral robotgéppel jó habosra dolgoztattam. Előbb a tojásokat adtam hozzá egyesével, majd a túrót is. Keverőkanálra váltottam és a lisztes keveréket is hozzátettem. A masszát szilikonos formába simítottam - ennek hiányában kivajazott, belisztezett kuglófformába kell tenni. (A fele adag beletevése után szórtam egy kis kakaós cukrot körben a tetejére, de éppen csak egy kicsit látszott meg sütés után, valószínűleg bátrabban kellett volna adagolni...) Előmelegített légkeveréses sütőben 160 fokon 60 perc alatt (sima sütőben ez 180 fok) megsütöttem. Rácsra tettem hűlni, hidegen borítottam ki a formából. A tetejét porcukorral hintettem meg.


8 megjegyzés:

egycsipet írta...

Ez biztosan nagyon finom lehet! :)

trinity írta...

Gyönyörű!!!

Thrini írta...

Nagyon jól néz ki!
Nincs kuglóf formám. Akartam már venni szilikonost, de mindig visszateszem, mert azt gondolom, hogy "nyomorék" lesz benne a süti, annyira instabil a forma.
De úgy tűnik rosszul hiszem, mert a tied sem deformálódott.

Belly írta...

Gyönyörű!
Imádom a kuglófot.

Kata írta...

Lányok, köszönöm, tényleg finom volt. Kár, hogy nem sikerültek a felvágott szeletekről a képek, jól mutattak benne a narancssárga barackdarabok (nem vágtam nagyon kicsire).

Thrini, nyugodtan vegyél szilikonos formát, nekem azóta sokkal jobban sikerülnek a kuglófok. Amikor beleteszed a sütőbe, akkor még mindegy a formájának, utána maximum a rácson forgatok rajta egy kicsit és semmi nem látszik rajta.

Klári írta...

Elkészítettem, és isteni finom lett! :)

Kata írta...

Klára, örülök, hogy ízlett!:)

Névtelen írta...

Hű, ez csoda egyszerű és tényleg nagyon finom! Köszönöm, hogy megosztottad a receptet, biztos hogy többször is csinálok még ilyet! :))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin