2012. szeptember 13.

Almapüré üvegben



Nálunk még mindig hullik az alma... Az ivólé után még egy felhasználási ötletet adok, ebben sem fog csalódni, aki kipróbálja. A recept eredetileg ugyancsak a szeptemberi Kifőztük magazinban jelent meg.


Kollégista gyerekeim kedvére kezdtem készíteni évekkel ezelőtt ezt a házi „konzervet”, nálunk nagyon bevált. Hús mellé, de akár desszertnek is fogyaszthatjuk. A cukor mennyisége függ az almától, de nem érdemes túlédesíteni, hagyjuk a gyümölcs ízét érvényesülni. Ugyanez érvényes a fahéjra is, habár az utóbbit akár el is hagyhatjuk. Ebből az almamennyiségből kb. 9 dl szósz lesz.

Hozzávalók 3 kis üveghez

1 kg érett alma (85-90 dkg almahús tisztán mérve)
3-5 dkg cukor (almától és ízléstől függően)
csipet őrölt fahéj (ízlés szerint)

Az almát meghámozzuk, a magházát eltávolítjuk, a húsát kockára vágjuk. Lábosba tesszük, és közepes lángon, fedő alatt pároljuk, párszor átkeverjük. Néhány perc alatt az alma megpuhul (egy része szét is esik); akkor rászórjuk a cukrot, a fahéjat, és még 3-5 percig főzzük.
Forrón tiszta üvegekbe szedjük, és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni. Akár egy évig is eláll a kamrában.

4 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Egyszer ettem ilyet palacsintával a barátainknál (isteni volt), azóta is adósok a recepttel :-))

Köszönöm :-)

Hankka írta...

Nekem pedig van egy receptem, amibe almapüré kell, most már tartósítani is tudom, úgyhogy én is köszönöm! :))

Kata írta...

Nincs mit lányok, vigyétek!:)

Turák Kinga írta...

és milyen drága a boltban, úgyh köszi!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin